Grymheten skrämmer


Rozie HDet nattsvarta hatet och grymheten skrämmer mig. Vart är vi på väg? Jag tänker på det som har hänt i Frankrike – Ja överallt på vår krigshärjade och sårade jord. Mitt hjärta gråter. Jag önskar så hett och innerligt att världen och vi människor som lever här kunde komma till insikt. Jag sänder ut kärleksfulla tankar i ett hopp om att det får frusna hjärtan att tina upp. Jag önskar så hett och innerligt att kärleken besegrar ondskan och driver den på flykt – för alltid. För oss själva, våra barns, barnbarns och kommande generationers skull.

❤ Namaste, min kära. Namaste. ❤

14 thoughts on “Grymheten skrämmer

  1. Men blir ju inte mindre uppskakad när man får höra att några av de inblandade terroristerna var födda och uppvuxna i Frankrike. Någon var tydligen också känd av polisen sedan tidigare. Man (jag) kan ju undra hur liknande fanatiker med svensk bakgrund kan komma att bete sig. Samhället börjar kännas otryggt. Det som sker i Göteborg ”alla skjutningar” känns som grogrunden för något värre. Ruggigt.

    Liked by 1 person

    • Ja, tiderna mörknar. En bekant uttalade sig som så över det som har hänt att hon orkar helt enkelt inte ta det till sig för att ”det är bara för mycket” för henne. Hon har blivit helt handlingsförlamad… och rädd. 😦

      Gilla

Kommentera

