Från Windows 7 till 10:an


uppgradering 16 procentUnder en tid har en liten Windowsikon legat längst nere till höger i aktivitetsfältet och lockande bett mig om att reservera en uppgradering till Windows 10, men jag har känt mig tveksam till det. Men slutligen tänkte jag som så: ”Jag kan ju alltid testa. Fungerar det inte så kan jag ju alltid byta tillbaka till 7:an.”

Jag måste bara få tala om att min dator är mycket piggare nu sedan jag uppgraderade från 7:an till 10:an. Innan uppgraderingen tog det flera minuter att starta datorn. Nu svischar det bara till på ett kort ögonblick. Internetbankens inloggning med dosa och sladd är det inte heller några problem med. Inte heller de andra enheterna som är kopplade till datorn saknar kompatibilitet med 10:an. Det är ”mera liv” i datorn nu. Som en ”vitaminkick för datorer”.
I ärlighetens namn och även om jag var tveksam innan så måste jag tillstå att jag upplever 10:an som bättre än 7:an, och de olika menyerna är ganska så logiska och enkla. Men det är min egen uppfattning. Någon annan kanske tycker annorlunda.
uppgradering 40 procentTill och med min gamla scanner av Modell Hedenhös De Luxe klarade galant av uppgraderingen.

Jag kan inte annat än att tillstå att jag är helnöjd, ”olyckskorparna” till trots.

16 thoughts on “Från Windows 7 till 10:an

  1. Har oxå den där lilla Ikonen Win10 men inte uppgraderat ännu,är lite orolig för att det bara är en massa appar 😉 Får se om jag testar & återställer Win 7 om jag blir missnöjd/Kram fina du & Tack för ditt iinlägg!

    Liked by 1 person

    • Windows 10 är en blandning mellan Windows 7 med sin vanliga startmeny och Windows 8 med sina appar. I Windows 10 har du både startmeny och appar. Apparna kan du ta bort och lägga in egna appar som leder till de program som du oftast använder. 10:an är enkel och logisk. Men om du inte gillar den så kan du ju alltid ändra tillbaka under den 1:a månaden efter uppgraderingen.
      Kramar tillbaka, go´aste Fru E. ❤

      Gilla

  2. Körde min uppdatering igår. Hade 8.1:an innan, så skillnaden är inte enorm. Men 10:an är klart MYCKET bättre än 8:an!! Och jag upplever också att datorn går igång snabbare.
    Den enda som strular lite är att det krånglar lite när jag ska koppla upp mig mot wifi-modemet jag har. Men det ger nog sig…

    Liked by 1 person

    • Det är Blåst af Kuling som kommer till dig och fixar det. Hon blåser till så att alla tangenter flyger och far kors och tvärs åt alla håll och kanter. Bäst att du sätter på dig skyddsglasögon så att du inte får ett utropstecken rätt i ögat! 😯
      Kramar tillbaka från Mrs Windows 10

      Gilla

Kommentera

