Det här känns jätteskumt!


”Det har gått troll i det hela”!
glufsglufs

Bakgrundsbilden som jag har haft tills nu (den med de gula rosorna) och min egen header är borttagna från min sida utan att jag själv har ändrat. Och i stället ligger originaltemat med sin egen header här i stället. Dessutom har mina flikar försvunnit! Jag har försökt att rätta till det men det går inte. När jag försöker att lägga in det som det var förut så sparas det inte utan originalet är kvar. Det som retar mig mest är att jag har betalat för en uppgradering till PREMIUM för c:a 840:- per år! Och så ändras min blogg utan min egen påverkan! Jag har betalat för en blogg som uppenbarligen inte fungerar som den ska! Och jag får säkerligen inte tillbaka någon kompensation från WordPress av de pengar jag har betalat till dem! Vad tusan är det som händer här på WordPress? Är det likadant hos er andra?

Uppdatering:

Det har tydligen varit samma problem världen utöver och i WordPress forum kunde man läsa om alla anrop på hjälp. Problemet är tydligen löst för nu står en förklaring till problemet som WP´s support har skrivit:

”Hi there,
I’m sorry for the trouble! Our team launched a change earlier today that caused problems for customizations you made to your site’s appearance (like your header image). We fixed that problem, and most sites are now back to normal.
If any of your site’s customizations are still missing, you can open your site’sCustomizer and re-save those customizations now. If you have any more trouble with that, please let me know!”

Jag har ändrat tillbaka och nu lyckades det. Men jag minns inte exakt hur jag hade innan, så någon slags förändring kvarstår. Men det får jag väl leva med. Men jag tänker INTE förnya till PREMIUM efter att tiden för min uppgradering har gått ut (maj -16). Jag har nu avbrutit automatisk förlängning av den.

26 thoughts on “Det här känns jätteskumt!

  1. Har gratisvarianten och inget har försvunnit. Har däremot haft problem att göra ny inlägg den sista tiden. Inläggen hamnar som en flik och inte på bloggen. Hoppas det löser sig. 🙂

    Liked by 1 person

  2. Jag har gratisvarianten, men har råkat ut för konstigheter även där. Dock inte som dina… man kan bli tvärilsken för mindre… Hoppas verkligen WP fått ordning på allt nu!
    Men jag gillar fortfarande inte förändringarna i Läsaren…

    Gilla

  3. Då var jag inte ensam igår. 😦 Det kom så plötsligt. Först la jag in ett mycket seriöst blogginlägg tidigt på morgonen. En liten stund senare ser jag en konstig header. Nästa gång är det en ny. Då hade jag hamnat bland deras bläddrande stillbilder. Mina flikar klarade sig. När jag gick på inställningar fanns min gamla bild med som tidigare bild. Efter ungefär tio försök och mycket grymtande gick det att få tillbaka min bild som jag kört med alla tre år i mitt gratisprogram. Jag vägrar att köra det nya WordPress, fortsätter istället med gamla WordPress vid inlägg och statistik. Orsaken var att när jag började prova det nya flyttades inte alla mina kategorier över. De som var från St och till V i Varierat kom inte med. Det är givetvis ännu mer retligt för dig som betalar för det. Grrrr! Bosse kram ❤

    Liked by 1 person

    • Nej, du var inte ensam. Jag såg i WP´s eget forum att i stort sett hela ”bloggvärlden” var drabbad oavsett land. Det ropades ”Help me!” och supporten ”stämplade in” sina kopierade ursäkter med samma ordalydelse i vart och vartannat anrop. Det var kaos. Efter många uppdateringar av bloggen lyckades jag så småningom lägga saker tillrätta, även om jag inte mindes exakt hur min blogg såg ut innan ”kraschen”. Exakt lika är den dock inte. Och jag är oerhört missnöjd med WordPress och dess urusla funktioner. Några pengar lär jag inte heller få tillbaka som kompensation för att min uppgradering till Premium inte fungerade som den skulle. Jag gillar överhuvud taget inte deras nya så kallade ”finesser”. Och det är svårare att hitta under alla menyer än vad det var innan. Kram ❤

      Gilla

Kommentera

