Krypande och otäcka ligger de där


biPlötsligt upptäckte jag dem krypande i alla fönster. När jag råkade nudda skärmen på en lampa som står i ett fönster på övervåningen så rasslade det till och det rasade ner halvslöa bin på fönsterbrädet. En del av dem tycks nästan förtvinade där de ligger som i fosterställning alldeles hoprullade, och flertalet av dem är döda. De finns överallt! Även på golven i huset. Det känns inte alls bra. Katterna kan ju bli stuckna av dem, och jag riktigt ryser vid tanken. För ett par timmar upptäckte jag varför det förhåller sig så här, och det gör mig inte alls på särskilt gott humör. De svärmar uppe i skorstenen. Det är nog hög tid att ringa Anticimex och försäkringsbolaget!

12 thoughts on “Krypande och otäcka ligger de där

  1. Uscha för dessa getingar. Dom är inget att leka med inte.
    Måste få fråga dig om en sak.
    Det fanns en rolig bild med en rolig text i , i din blogg. Nåt om askungen å tappa skon.
    Det var undertecknat dig. Får jag låna de orden? Skriver under med ditt namn såklart.

    Kramkram från mig

    Liked by 1 person

    • Det är bin och inte getingar. Men det spelar ingen roll för de är lika ruggiga, vilket som.
      Den text som du menar har inte jag hittat på. Jag hittade texten på ett annat ställe (minns inte var). Men bilden har jag ritat själv. Låna gärna orden men du behöver inte hänvisa till mig för jag är inte upphovskällan. Heder åt dig att du frågade i alla fall.
      Kram kram tillbaka ❤

      Gilla

Kommentera

