Livet på en pinne


Men hur tusan gick det till?
livet på en pinnelivet på en pinne 1livet på en pinne 2livet på en pinne 3

På ett besök i Stockholm 2012-08-15 strosade jag och gamle greven Skogs von Mulle runt i Gamla Stan. Besökte fantastiska gamla gränder, åt mjukglass och njöt i fulla drag. Besöken i spännande butiker avlöste varandra och med trötta fotsteg vandrade vi så småningom runt för att leta upp ett mysigt ställe att äta på. På vår väg genom gator, torg och gränder passerade vi detta märkliga par.Men än i dag undrar jag hur tusan det gick till.

Har NI kanske någon aning, så berätta gärna!

23 thoughts on “Livet på en pinne

    • Jovisst är det en extra krydda att inte veta, och jag spekulerar som tusan. Sitter de kanske på någon slags ställning där deras kläder döljer den? Jag funderar vidare tills jag får svaret på treårsdagen. Jag litar ju på allt vad du säger/skriver. 😉
      Torsdagskram tillbaka, min käre Bobo Bus

      Gilla

  1. Jag blir en aning förvirrad. Är du ”Blåst af Kuling” eller ”Gone with the Wind?”. Hur som helst respekterar jag dina copyrightade (copyrajtade?) bilder trots att jag bra gärna skulle publicera (några av) dem i min blogg, för att de är så exceptionellt snygga, och kanske nödvändiga. Men om du kräver din upphovsrätt ska du ha din upphovsrätt.

    Liked by 1 person

    • Jag är ju ”Grevinnan Blåst” alias ”Blåst af Kuling” (Rozie). Många namn har jag, men dock inte ”Gone with the wind”. Det är en annan bloggare. Jag sökte på namnet och hamnade på en annan WP blogg som heter så. Men som sagt, den är INTE min. 😉
      Jag är glad över att du gillar mina bilder. Du får gärna dela dem bara du hojtar till innan och att du hänvisar till upphovskällan.
      Glad Påsk!

      Gilla

  2. Ber ödmjukast om tillstånd att publicera en av bilderna i min blogg under rubriken ”En mycket vacker och mysteriös bild”. Fortsättning med text: ”Hur tusan går det till”, sedan hänvisning till din blogg för beskådande av resten av bilderna. Vad sägs?

    Liked by 1 person

  3. Ping: Ghost:/En mycket vacker och mysteriös bild | ghostalive

  4. Har sett tricket på Las Ramblas i Barcelona. Jag tror jag vet hur det går till, men det är ändå en fantastisk balansakt.

    Vill du nån gång veta svaret, så fråga mej 😉

    Kao

    Liked by 1 person

      • Den som sitter har liksom en transparent ‘tratt’ på huvudet – och tratten har likadan form upptill som nertill. Den översta personen sitter alltså på den övre, liksom lilla plattformen. Vet ej om min förklaring räcker eller gör någon klokare – skulle behöva papper och penna för att förklara. 😦
        Dock är det en gåta för mej hur den översta personen tar sej upp…Man ser också att den nedre personen spänner nackmusklerna för att klara tyngden från personen ovanpå.

        Kao

        Liked by 1 person

      • Men hur tusan skulle då denna unga tjej kunna vara så stark så att hon orkar ”bära upp” killen? Det är ju inte precis under en fikarast på 10-15 min. de sitter så där. Helt blickstilla, totalt koncentrerade och utan att darra satt de så under en vääääldigt lång stund.
        Nu menar jag inte att ifrågasätta dig, men tycker ändå att det verkar märkligt att hon skulle vara så stark. 😉

        Gilla

      • Tänk bara på kinesiska cirkuskonstnärer som bär upp flera personer på bara huvudet. Men frågan är ju hur den övre personen tar sej upp – men det är väl också ett cirkustrick av något slag.

        Kao

        Gilla

Kommentera

